Najpopularniejsze wiadomości i informacje dla miasta Lublin

Czynników rankingowych Google, które wpływają na pozycjonowanie strony internetowej oraz jej pozycje w wynikach wyszukiwania jest ponad 200. Specjaliści SEO muszą znać je wszystkie i doskonale wiedzieć w jaki sposób optymalizować swoje działania, by były one jak najbardziej skuteczne pod ich kątem. Pytaniem, dotyczącym algorytmów, które powraca od lat, jest to, czy social media mają wpływ na SEO. Sprawdźmy, jak jest naprawdę!

Pozycjonowanie stron a social media – czy mają wpływ na SEO?

Social media – czy mają wpływ na pozycjonowanie stron?

Opinii na temat tego, czy media społecznościowe, które przeżywają dzisiaj szczyty popularności, mają wpływ na pozycjonowanie stron, jest bardzo wiele. Wygłaszają je zarówno osoby, które niespecjalnie znają się na tematyce SEO, jak i specjaliści, którzy od lat pozycjonują strony. I najlepszym sposobem na to, by pogodzić osoby, wygłaszające skrajne opinie, jest oficjalne stanowisko Google, które jakiś czas temu przedstawił Matt Cutts (jedna z najważniejszych osób, pracujących dla giganta z Mountain View). Według niego linków i treści, jakie są codziennie udostępniane na Facebooku, Twitterze czy innych stronach społecznościowych jest tak wiele, że roboty Google nie mają możliwości sprawdzania ich wszystkich.

Co to oznacza w praktyce? Że linki udostępniane w mediach społecznościowych są nofollow, a więc social media nie mają bezpośredniego wpływ na pozycjonowanie stron internetowych oraz ich pozycję w Google. Czy to oznacza, że nie istnieje między nimi korelacja? Otóż tak i można z pełną stanowczością stwierdzić, że social media mają POŚREDNI wpływ na SEO.

Pośredni wpływ na pozycjonowanie stron WWW, czyli właściwie co?

Udostępniając link na facebookowym wallu, możesz liczyć się z tym, że ktoś go zobaczy i wykorzysta na własnej stronie internetowej. Nie jest to wcale sytuacja rzadka, szczególnie gdy treści, jakie udostępniasz, reprezentują bardzo wysoką jakość. Wtedy zyskujesz wysokiej jakości link i możesz liczyć na to, że autorytet Twojej witryny wzrośnie. Co więcej – media społecznościowe to doskonały sposób na zwiększanie ruchu w witrynie i, co za tym idzie, skuteczniejsze pozycjonowanie strony. Udostępniając linki do witryny, możesz liczyć na to, że zapoznają się z nimi nowi użytkownicy, co będzie miało pozytywny wpływ na ocenę strony przez Google.

Jak więc widzisz media społecznościowe mogą pomóc Ci w uzyskiwaniu wysokich pozycji strony w Google – wystarczy tylko, że przyłożysz się do swojej działalności w social media. Co warto robić, aby poprawić swoje wyniki?

  • Publikuj wysokiej jakości content, który będzie chętnie czytany przez użytkowników mediów społecznościowych i udostępniany dalej – w ten sposób popularność Twoich treści, a co za tym idzie, witryny, wzrośnie.
  • Publikuj treści regularnie, aby obserwatorzy Twojego fanpage’a nie zapominali o Tobie – w ten sposób budujesz pozytywny wizerunek firmy oraz zaufanie użytkowników.
  • Udostępniaj, komentuj i lajkuj inne wpisy – dzięki temu zwiększasz swoją widoczność w mediach społecznościowych i zwiększasz szansę, że dostrzeże Cię więcej osób.

Jak widać, nawet drobne szczegóły mogą wpłynąć na to, jak skuteczne będzie Twoje pozycjonowanie sklepów czy stron. Dlatego też bądź aktywny w social media, a wcześniej zadbaj o to, aby treści na Twojej stronie internetowej były atrakcyjne dla użytkowników. Publik wysokiej jakości teksty, pokazuj użytkownikom zdjęcia i grafiki, dawaj im wiedzę. Tylko dzięki temu będziesz w ogóle mógł liczyć na to, że posty udostępniane na Facebooku czy Twitterze zainteresują użytkowników.