Młodzi lubelscy twórcy kreują miasto przyszłości w innowacyjnym projekcie

2 min czytania
Młodzi lubelscy twórcy kreują miasto przyszłości w innowacyjnym projekcie


W Lublinie młodzi kreatorzy przyszłości pokazali, jak widzą swoje miasto za kilka lat. Innowacyjne warsztaty i konkursy rozbudziły wyobraźnię uczniów, którzy zaprezentowali niezwykłe pomysły na rozwój stolicy województwa lubelskiego.

  • Lublin tętni energią młodych talentów podczas wyjątkowego projektu edukacyjnego
  • Wyjątkowe pomysły młodzieży na przyszłość Lublina nagrodzone finansowo

Lublin tętni energią młodych talentów podczas wyjątkowego projektu edukacyjnego

We wtorek 17 czerwca w Lublinie odbyła się uroczysta gala kończąca IV edycję projektu „Uczeń i uczennica przyszłości”. To inicjatywa, która przez kilka miesięcy angażowała dzieci i młodzież z miasta w rozwijanie umiejętności technicznych oraz kreatywnego myślenia o zawodach przyszłości. Uczestnicy mieli okazję uczestniczyć w różnorodnych warsztatach – od dziennikarstwa i multimediów na Katolickim Uniwersytecie Lubelskim, przez druk 3D na Politechnice Lubelskiej, aż po lutowanie i tworzenie neonów z Fundacją Instytut Aktywizacji i Rozwoju Społecznego.

Podczas zajęć młodzi ludzie poznawali nowoczesne technologie oraz zdobywali praktyczne doświadczenia, które mają pomóc im w wyborze ścieżki zawodowej. Wizyta w firmach technologicznych dodatkowo przybliżyła realia pracy w dynamicznie rozwijających się branżach.

Wyjątkowe pomysły młodzieży na przyszłość Lublina nagrodzone finansowo

Najważniejszym momentem projektu był konkurs „Lublin – moje miasto przyszłości”, gdzie szkolne zespoły wykorzystały zdobytą wiedzę i sprzęt – takie jak drukarki 3D czy mikrokontrolery – by stworzyć własne wizje rozwoju miasta. Jury doceniło innowacyjność i zaangażowanie uczestników, przyznając nagrody finansowe: 25 tys. zł dla zwycięskiej szkoły, 15 tys. zł za drugie miejsce oraz 10 tys. zł za trzecie. Środki te zostaną przeznaczone na doposażenie pracowni i laboratoriów szkolnych, co pozwoli kontynuować edukację na wysokim poziomie.

Beata Stepaniuk-Kuśmierzak, Zastępczyni Prezydenta Miasta Lublin ds. Kultury, Sportu i Partycypacji, podkreśliła rolę projektu w budowaniu społeczności otwartej na dialog i innowacje:

„Uczeń i uczennica przyszłości to projekt, który pokazuje, jak Lublin rozumie rozwój kultury, jako przestrzeni współtworzenia, dialogu międzypokoleniowego i innowacji społecznej. Angażujemy młodych ludzi w działania, które rozwijają ich kreatywność, otwartość na nowe technologie i poczucie sprawczości. To właśnie te wartości są fundamentem naszej kandydatury do tytułu Europejskiej Stolicy Kultury 2029.”

Projekt doskonale wpisuje się w strategię rozwoju miasta do roku 2030+, wspierając edukację oraz przedsiębiorczość wśród młodych mieszkańców.

Urząd Miasta

Autor: krystian