Na rynku zaczyna pojawiać się coraz więcej usług internetowych, które pozwalają na szybkie założenie potrzebnego sklepu internetowego. Mają one zastępować dedykowane rozwiązania, realizowane przez profesjonalne firmy programistyczne. Coraz więcej osób zastanawia się, czy warto przechodzić na platformę, gdzie wszystko zostało już odpowiednio przygotowane czy też poczekać dłużej i dostać zindywidualizowaną usługę, stworzoną pod swoje specjalne wymagania. Warto więc przyjrzeć się obu rozwiązaniom.
Dedykowane rozwiązania, oferowane przez profesjonalne firmy
W przypadku skorzystania z oferty profesjonalnej firmy programistycznej na pewno trzeba będzie poczekać dłużej na dostarczenie gotowego sklepu z własną platformą oraz liczyć się z większymi kosztami.
Dodatkowo ze względu na to, że system będzie tworzony od podstaw, mogą w nim pojawiać się różnego rodzaju błędy czasami mocno uniemożliwiające funkcjonowanie, za których naprawę również należy spodziewać się dodatkowych kosztów. Ostatecznie jednak po długim okresie czasu dostanie się wszystko, co byłoby potrzebne do platformy.
Sklep internetowy w abonamencie
Alternatywą dla zmniejszenia kosztów oraz założenia potrzebnego sklepu w kilka dni będzie skorzystanie ze sklepu w abonamencie, który możemy uruchomić w kilkanaście minut. Sklepy w abonamencie oferują także okres próbny na przetestowanie oraz darmowe wsparcie techniczne w razie problemów, które czasami mogą wystąpić. Warto przyjrzeć się temu jak założyć sklep internetowy za pomocą gotowych rozwiązań, bowiem może to być duża oszczędność czasu i pieniędzy.
Wady korzystania z dedykowanych rozwiązań
W przypadku chęci zamówienia sklepu od profesjonalnej firmy należy liczyć się z wieloma obciążeniami, które na pewno opóźnią cały proces powstania sklepu.
Przede wszystkim ważny będzie wybór klientów, z którymi chce się współpracować. Jeżeli komunikacja z programistami nie przebiega na przykład prawidłowo, to implementowane rozwiązania będą wyglądać nie tak, jak ktoś mógł sobie tego życzyć na początku.
Dodatkowo sama cena też będzie o wiele wyższa niż ma to miejsce w przypadku abonamentu shoper.pl. Na pewno kwota minimalna wyniesie kilkanaście tysięcy złotych za podstawowy projekt i aktywowanie wszystkiego na serwerze.
Sam wielokrotnie już wspomniany okres oczekiwania może wynosić nawet pół roku, zanim firma zakończy wszystkie potrzebne prace.
Zalety skorzystania z gotowych sklepów internetowych
Przede wszystkim zamówiony sklep można dostać od razu i w razie czego dowolnie skonfigurować jego domyślną szatę graficzną.
Wszystkie najpotrzebniejsze funkcje będą już dostępne i poprawnie zaprogramowane, dzięki czemu nie trzeba będzie martwić się o możliwe błędy, które w innym wypadku pojawiłyby się na stronie.
Shoper jest też zdecydowanie tańszym rozwiązaniem w przeciwieństwie do dedykowanych możliwości zaprojektowania sklepu. Wszystko zależy od jego wielkości, jednakże koszt, który powinien wystarczyć na przeciętną działalność, rozpoczyna się już w kwocie 84 złotych miesięcznie (w tej cenie dostaje się 300 gigabajtów transferu rocznego oraz miejsce na 10 tysięcy produktów). Najwyższa kwota, którą można opłacać miesięcznie za nielimitowany dostęp do wszystkiego, nie będzie wyższa od 400 złotych miesięcznie.
W dodatku za usługę nie trzeba płacić od razu, gdyż shoper oferuje 14 dniowy okres próbny, po którym można zdecydować się na dalsze korzystanie z wybranej oferty.
Kiedy warto zdecydować się na sklep internetowy w abonamencie?
Na shoper warto zdecydować się w prawie każdej sytuacji. Ze względu na interfejs i zasoby platformy, która radzi sobie bardzo dobrze nawet w przypadku dużych sklepów na inne, bardziej dedykowane rozwiązania należy decydować się wyłącznie wtedy, gdy potrzebna jest bardziej specyficzna funkcjonalność, której na pewno nie da się wdrożyć w dostępnym interfejsie.
Shoper jest na pewno o wiele lepszym rozwiązaniem, który opłaca się zarówno pod względem finansowym, jak i czasowym. Rozwiązanie to jest korzystniejsze również ze względu na mnóstwo dostępnych funkcjonalności oraz wyborów graficznych, dostosowanych tematycznie do sprzedawanych produktów i usług.