Zalety i wady e-biznesu

Biznes internetowy, czyli tak zwany e-biznes cieszy się z roku na rok coraz większym powodzeniem. Coraz większa liczba firm dostrzega potencjał, który tkwi w globalnej sieci internetu.

Portal internetowy pod adresem http://e-bm.pl oferuje kompleksową wiedzę dla menadżerów prowadzących biznes oparty na internecie. Jeśli szukasz informacji i porad pod tym kątem to właśnie tam znajdziesz kompleksową wiedzę w tym temacie. Czy prowadzenie biznesu w internecie to same zalety? Niekoniecznie, ale w większości przypadków siła zalet przeważa nad mniejszymi wadami. Warto więc na chwilę się zatrzymać i przeanalizować zalety i wady e-biznesu.

Zalety prowadzenia biznesu internetowego

Jednym z największych zalet są mniejsze koszty. Dotyczą one nie tylko kwestii związanych z rozkręceniem działalności, ale również koszty w trakcie prowadzenia działalności są zdecydowanie niższe. Nie trzeba przeznaczać dużych kosztów na pomieszczenia, załogę, sprzęt i utrzymanie magazynów. Dużo na tym zyskują sprawnie prowadzone sklepy internetowe, ponieważ towar może być wysyłany z dowolnego magazynu znajdującego się w innym zakątku Polski, a klient nie odbiera go osobiście tylko w jednym oddziale firmy. Rynek internetowy rozrasta się niezwykle dynamicznie, a to znaczy, że przybywa w nim coraz więcej potencjalnych klientów, co oznacza, że coraz większa grupa osób korzysta z internetu w celu zakupu produktów lub usług.

Wady prowadzenia biznesu internetowego

Niestety nie każdy biznes ma szansę powodzenia w internecie. Są wciąż branże, które wymagają osobistych spotkań z klientem. Dotyczy to zarówno usług, jak i zakupu produktów, które klient musi obejrzeć w siedzibie firmy przed zakupem. Kolejnym problemem jest to, że konkurencja w przypadku pewnych branż jest całkiem spora i nowej firmie będzie bardzo ciężko osiągnąć sukces bez dużych nakładów środków na marketing i reklamę. Tutaj też pojawia się dość znacząca wada biznesu w internecie – bez odpowiednio przemyślanego pomysłu na marketing niezwykle trudno jest zdobyć nowych klientów.