Strategia pozycjonowania strony internetowej - na co zwrócić uwagę?

Pozycjonowanie strony internetowej to skomplikowany proces, którego obszar działań dotyczy zarówno samej witryny, jak i zadań poza nią. Skomplikowane algorytmy Google nie ułatwiają agencjom zadania, ponieważ nie ma jednego, prostego przepisu na wysoką pozycję w wynikach wyszukiwań. Żeby jednak w ogóle o nich myśleć, należy przygotować odpowiednią strategię SEO, która będzie wyznacznikiem dalszych działań. Jak to zrobić?
Najlepiej uczyć się na przykładach, dlatego takim się dzisiaj posłużymy. Strona internetowa, której pozycję w wynikach wyszukiwań chcemy poprawić należy do agencji SEO z Krakowa. Główna fraza strategii to pozycjonowanie Kraków, a cel działań to TOP 3 w wynikach wyszukiwań na najpopularniejsze słowa kluczowe. Jaką strategię obrać?
Poznaj konkurencję - branża ma spore znaczenie
Kiedy myślimy o pozycjonowaniu strony internetowej agencji SEO z Krakowa, warto na początku przyjrzeć się branżowej konkurencji. Ma to ogromne znaczenie szczególnie na wysoce zatłoczonych rynkach, do których na pewno należy oferta agencji zajmujących się pozycjonowaniem. Krótka analiza pozostałych uczestników rynku pozwoli sprawdzić, na jakich frazach i słowach kluczowych opiera się ich strategia działań.
W przypadku wielu branż, w których konkurencja jest wysoka, a koszty dotarcia jeszcze wyższe, warto zastosować alternatywną strategię działań. Może okazać się, że próba wdarcia się na szczyt listy wyszukiwań na najpopularniejsze frazy jest zbyt kosztowna i czasochłonna, a lepszym rozwiązaniem okaże się poprawa pozycji na frazy z długiego ogona wyszukiwań, jak na przykład:jakie agencje SEO w Krakowie są najlepsze?
Treść, czy linki? Określ podstawę swojej strategii
Branża SEO długie lata była mocno podzielona w tej kwestii. Część z nich uważała, że jedynie dzięki umieszczaniu odpowiedniej ilości linków na blogach, forach, czy też grupach można zbudować wiarygodność witryny, która przełoży się na poprawę pozycji firmy w wynikach wyszukiwań. Z drugiej strony mamy zwolenników publikowania treści - ich zdaniem tylko odpowiedniej jakości content może przyciągnąć użytkowników na witrynę.
Najnowsze wytyczne Google, a także branżowe trendy wskazują, że najlepszym rozwiązaniem jest połączeniem obu tych strategii w całość. Pozyskiwanie linków powinno odbywać się przez odpowiedniej jakości content, który jednocześnie będzie wartością dla użytkowników. Dla naszego przykładu agencji zajmującej się pozycjonowaniem w Krakowie, idealnym rozwiązaniem będzie prowadzenie własnego bloga z wartościowymi treściami dla potencjalnych kierowców, a jednocześnie publikowanie treści na branżowych portalach.
Zaufaj specjalistom, nie intuicji!
Czy pozycjonowanie strony jest drogie? Jeśli ma być wykonane rzetelnie to trzeba za nie zapłacić! Niestety wielu przedsiębiorców i właścicieli nawet średniej wielkości biznesów szuka w tym obszarze oszczędności. Decydują się oni na zatrudnienie specjalistów, których wiedza i doświadczenie nie dają gwarancji sukcesu lub co gorsze - próbują podejmować działania SEO samodzielnie.
Może mieć to bardzo negatywny wpływ na pozycję witryny na liście wyszukiwań. Podjęcie złych praktyk SEO grozi poważną karą, która może znacząco osłabić ranking strony. Nie warto więc robić tego samodzielnie, dużo lepiej skorzystać z wiedzy i doświadczenia specjalistów od pozycjonowania stron, którzy zaplanowali już niejedną strategię.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski