Wybór słów kluczowych to podstawowa rzecz, jaką winno się zrobić, zanim jeszcze zacznie się tworzyć stronę internetową. Witryna winna być zoptymalizowana pod kątem tych fraz.
Każde słowo kluczowe musi mieć przydzieloną konkretną podstronę, czyli url. Pozycjonujemy zawsze konkretny url. Jeśli zoptymalizujesz więcej podstron pod tę samą frazę, to zajdzie zjawisko kanibalizacji słów kluczowych - dwie bądź więcej podstron danej witryny będzie się biło o pozycje na tę samą frazę. Zniosą się nawzajem i ostatecznie jedna z nich kupi w serpach pozycje na daną frazę. Będzie toż pozycja niższa niż gdyby była zaledwie jedna podstrona zoptymalizowana pod tą frazę.
Jak wybierać frazy
Od wyboru fraz zależy powodzenie naszych działań marketingowych w Necie. Przy wyborze słów kluczowych i fraz należy mieć z narzędzi, które dadzą nam konkretne dane liczbowe świadczące o popularności danego słowa czy frazy. Takie konkretne dane pomagają ustalić rzeczywisty potencjał frazy lub słowa kluczowego, bowiem niejednokrotnie jest tak, że jakaś fraza brzmi nader atrakcyjnie pod kątem marketingowym, a jednak dane liczbowe każą skorygować taką ocenę in minus.
Istnieją serwisy dające ocenę stopnia trudności wypozycjonowania witryny pod kątem danego słowa kluczowego.
Wybierając frazy należy użyć wyobraźni, ażeby takie, które rzeczywiście ludzie używają korzystając z wyszukiwarki. Pamiętać również należy, że niejednokrotnie konkurencja używa fraz, które oceniamy, aby badać rynek, a to wykrzywia nieco obraz popularności. Dla przykładu dla agencji SEO z Krakowa interesującą frazą może byc również pozycjonowanie stron Toruń.
Nie warto wybierać ogromnie trudnych fraz typu opony. Zwłaszcza kiedy pozycjonujemy się lokalnie. Po pierwsze wypozycjonowanie ich jest dużo trudne, pochłonęło, ażeby duże ilości czasu i pieniędzy. Po drugie, takie frazy nigdy nie muszą przekładać się na efekt marketingowy. Lub jeżeli ktoś chce kupić samochód, to wpisuje w pole wyszukiwarki słowo "samochód"? Internauci precyzują informacje, jakich poszukują. Prędzej ktoś wpisze "Opel vectra silnik 2.2 Bydgoszcz". Fraza łatwiejsza oraz może dać lepszy efekt marketingowy - mimo mniejszej ilości wpisywania jej w pasek wyszukiwarki.