Prowadzisz sklep online i chcesz wyróżnić się czymś na rynku? Zastanawiasz się jak skutecznie zareklamować swoje produkty? Nie wiesz jak zbudować oryginalny wizerunek firmy w sieci? Bez obaw, podpowiemy Ci jak to zrobić. Przedstawiamy skuteczne i oryginalne sposoby na reklamę, które nie wymagają dużych nakładów pieniędzy.
1. Karton w służbie reklamy
Czy wyobrażasz sobie reklamę, która dotrze do każdego klienta? Niemożliwe stanie się możliwe, jeśli wykorzystasz… pudełko. Zwykły szary karton nikogo nie zainteresuje, ale teraz możesz uczynić z niego małe dzieło sztuki, które przykuje uwagę wszystkich nabywców. Wystarczy tylko zamówić opakowania z nadrukiem. Może znaleźć się na nich dosłownie wszystko: oryginalna grafika, hasło reklamowe, logo firmy lub zabawny szkic. Istnieje także możliwość zamówienia taśm z nadrukiem. Dzięki nim w kilka sekund przeistoczysz zwykły karton w profesjonalne opakowanie firmowe. Pudełka i taśmy z nadrukiem zamówisz na stronie sklepu Kartony24. Czasami olbrzymie efekty mogą przynieść nawet z pozoru mało znaczące zmiany. Dlatego zwykły karton klapowy warto zamienić na pudełko fasonowe. Prezentuje się znacznie lepiej niż tradycyjne opakowania, zajmuje mało miejsca w magazynie, a ponadto do jego złożenia nie potrzebujesz taśmy klejącej. W takim pudełku mogą znaleźć się różne przedmioty: drobna odzież, obuwie, akcesoria, sprzęty elektroniczne czy zabawki. Jeśli w swojej firmie oferujesz opcję wysyłki automatem pocztowym, możesz zamówić także fasonowe kartony do paczkomatów dostosowane do wielkości skrytek. Gdy zadbasz o zaprojektowanie estetycznego i oryginalnego pudełka na twoje produkty, klienci z pewnością docenią dbałość o szczegóły i wysoko ocenią jakość usług. Co więcej, przygotowanie takiej reklamy nie wymaga wielkich nakładów finansowych. Ten drobny wydatek przyniesie olbrzymie efekty.
2. Opowiedz o swojej historii
Twoja rodzina prowadzi firmę od pokoleń? A możesz założyłeś sklep, by oferować ludziom zdrową żywność? Za każdym szyldem firmowym kryje się jakaś niepowtarzalna historia. Opisz ją i umieść na swojej stronie. Możesz także nagrać krótki filmik, w którym opowiesz jak zrodził się pomysł na biznes. Dzięki temu klienci lepiej zapamiętają twoją firmę.
3. Stosuj ekologiczne rozwiązania
Twoi klienci dbają o środowisko, a ty nadal lekceważysz tę kwestię? Pora to zmienić. Zacznij stosować ekologiczne rozwiązania. Paragony i faktury w tradycyjnej formie zamień na elektroniczne. Wypełniacze papierowe i piankowe zastąp skropakiem ekologicznym, który został wykonany ze składników pochodzenia roślinnego. Zamiast taśmy klejącej zastosuj sznurki. Takie rozwiązania przyniosą korzyści zarówno dla środowiska, jak i dla twojej firmy.
4. Wyeksponuj opinie o twojej firmie
Zgromadziłeś już wiele pozytywnych opinii o swojej marce? Pora odpowiednio je wyeksponować. W tym celu stwórz specjalną zakładkę na stronie internetowej, gdzie umieścisz wszystkie komentarze klientów. Zadbaj, by opinie znalazły się w widocznym miejscu. Pamiętaj, że nie ma bardziej wiarygodnej reklamy niż pozytywne zdanie nabywców.
5. Wykorzystaj media społecznościowe
W mediach społecznościowych tkwi olbrzymi potencjał. Czas to wykorzystać! Stwórz stronę swojej firmy na popularnych portalach i wymyśl oryginalny sposób komunikacji. Na początku określ stylistykę, w której mają być utrzymane dodawane przez ciebie zdjęcia i posty. Z czasem przyjdzie czas na wymyślenie ciekawych aktywacji dla użytkowników. Dobrym pomysłem będzie chociażby zorganizowanie konkursu z atrakcyjnymi nagrodami. Możesz nagrywać także krótkie filmiki, w których w ciekawy sposób przedstawisz swoje produkty. Możliwości wiele. Ogranicza cię wyłącznie własna wyobraźnia.
Wyróżnienie się na rynku online to trudne zadanie. Walka o klientów wymaga zastosowania niekonwencjonalnych rozwiązań. Na szczęście istnieje kilka prostych sposobów, które można wykorzystać, by wzmocnić pozycję swojej firmy w Internecie. Co istotne, nie musisz przeznaczać na ten cel zawrotnych kwot. Wybierz więc któryś z przedstawionych pomysłów i ciesz się zdumiewającymi efektami. Wystarczą tylko chęci i odrobina wysiłku.