Franczyza sama w sobie jest popularnym modelem prowadzenia działalności. Zwykle decydujemy się na tę formę w odniesieniu do lokali gastronomicznych i sklepów. Jak wiadomo siła i rozpoznawalność marki, ma kluczowe znaczenie, dlatego też istotna jest popularność i prestiż podczas wyboru franczyzy. Pod jaką marką Polacy decydują się najczęściej rozpocząć przygodę z biznesem franczyzowym?. Poznajmy najpopularniejsze z nich.
Popularne franczyzy, które wzbudzają największe zainteresowanie Polaków
W naszym kraju, popularne franczyzy mają dość duże znaczenie. Jest to dość łatwy, a także przyjemny sposób na rozpoczęcie działalności. Zyskujemy więc niezbędną pomoc i patenty. Które franczyzy wiodą więc prym?. Oto 5 najpopularniejszych z nich.
Carrefour Express
Mimo że Carrefour Express ostatnio stracił miejsce na rzecz Żabki, obecnie wrócił na najwyższy stopień podium. W ostatnim czasie udało się uruchomić aż 188 placówek tego marketu. Dwa lata temu, sprzedaż prowadzono w około 850 sklepach wliczając w to franczyze i własne sklepy sieci. Spośród tej liczby aż 560 placówek, pracuje na zasadzie umowy franczyzowej. Dodatkowo sieć stale udoskonala, modernizuje i optymalizuje swoją ofertę. Dzięki czemu asortyment jest idealnie dopasowany do potrzeb klientów, a także udoskonalana jest oferta dla franczyzobiorców. Wprowadzenie np. kawomatów Costa Coffe czy Bistro Express, stale przekłada się na zwiększenie zainteresowania ofertą, a co za tym idzie na nowe otwarcia.
AlCapone Specjaliści od alkoholu
Nie da się ukryć, że alkohol z wyższej półki stale jest rosnącym trendem, co oznacza, że wzrosło także zainteresowanie na sklepy oferujące ten specjał. AlCapone to idealny przykład sieci, która odnotowała ogromny wzrost zainteresowania wśród franczyzobiorców. AlCapone posiada zaledwie 18 własnych placówek, jednak aż 25 placówek franczyzowych, a liczba ta stale rośnie. Oprócz ogromnego wyboru alkoholi z całego świata, w sklepach pracują również specjaliści, którzy o trunkach wiedzą praktycznie wszystko. Dodatkowo stale oferowane są szkolenia branżowe. Podstawowym wymogiem na otwarcie franczyzy w ramach sieci AlCapone jest kapitał początkowy w wysokości 150 tysięcy złotych, co wystarczy na wyposażenie, a także zatowarowanie.
Epaka.pl
Kurierzy zawsze byli i będą potrzebni. Branża ta przeżywa więc prawdziwy rozkwit. Szczególnie gdy wprowadzono niedziele wolne od handlu, ludzie coraz częściej korzystają z zakupów online, które ktoś przecież dostarczyć musi. Epaka.pl powstałą w 2010 roku. Obecnie to jedynie 2 własne placówki i aż 220 placówek działających na zasadzie franczyzy. Oferują one klientom dostęp do szerokiego wachlarza usług kurierskich, zarówno w kraju jak i za granicą. Kusząca dla franczyzobiorców jest także kwota inwestycji, bowiem jest to tylko 3900 złotych.
Esotiq
Damska bielizna zawsze będzie dobrym pomysłem w przypadku działalności gospodarczej. Esotiq to ponad 280 sklepów w każdym większym mieście w Polsce. Jest to model franczyzy depozytowej. Oznacza to, że towar dostajemy od Esotiq&Henderson, a franczyzobiorca nie płaci za zatowarowanie salonu. Sieć sklepów Esotiq działa na polskim rynku od 2006 roku i cieszy się ogromną popularnością.
Żabka
Małe, osiedlowe sklepy Żabka to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek w Polsce. Liczy sobie ona prawie 6 tysięcy placówek, z czego około 4 tysiące to franczyzy. Dodatkowo, dla franczyzobiorców, który podpisali umowę w okresie od 1.10,2019 do 31.03.2020 i przez pierwsze 6 miesięcy będą generowali przychody nie mniejsze niż 15 tysięcy złotych netto, sieć Żabka gwarantuje w pełni wyposażony i zatowarowany sklep w dogodnej lokalizacji.