Zakończyła się przebudowa dwóch ważnych skrzyżowań w dzielnicy Felin. Prace dotyczyły przebudowy zbiegu al. Witosa z ul. Doświadczalną oraz budowy sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu ulic: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Wykonane inwestycje przeszły już odbiory techniczne i jutro od godzin popołudniowych ul. Doświadczalna będzie otwarta dla ruchu.
– Zakończyliśmy realizację kluczowych inwestycji dla mieszkanek i mieszkańców dzielnicy Felin, ale także z punktu widzenia całego układu komunikacyjnego w tej części miasta. Nowa infrastruktura drogowa znacznie wpłynie na poprawę bezpieczeństwa i płynność ruchu. Oba zadania są współfinansowane z funduszy europejskich, jako rozszerzenie projektu unijnego – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.
Po przebudowie powstały dodatkowe pasy do skrętu w lewo i w prawo z al. Witosa w ul. Doświadczalną oraz dodatkowy pas do skrętu z ul. Doświadczalnej w al. Witosa. Prace objęły również sygnalizację świetlną. Dostosowano też długości pasów do obecnego natężenia ruchu, co pozwoli na to, by kumulacja pojazdów odbywała się na właściwych pasach. Wybudowano także budowę brakującego odcinka drogi rowerowej od ul. Jagiełły do ul. Vetterów wraz z przejazdem rowerowym przez skrzyżowanie, co poprawi bezpieczeństwo rowerzystów. Prace objęły także oświetlenie uliczne, chodniki oraz zatoki autobusowe. Całość dopełniła nowa infrastruktura do obsługi komunikacji miejskiej – wiaty przystankowe, biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.
Zmiany objęły jeszcze jedno skrzyżowanie na Felinie. Nowa sygnalizacja świetlna powstała też przy ulicach: Franczaka „Lalka”, Skalskiego i Jagiellończyka. Drogowcy zbudowali tam nowe „światła”, dwie zatoki autobusowe oraz chodniki. Powstała także nowa infrastruktura przystankowa – biletomat i punkt dynamicznej informacji pasażerskiej.
Koszt prac na obu skrzyżowaniach wyniósł ponad 13,6 mln zł. Realizacja zadań to dodatkowe elementy projektu unijnego pn. „Rozbudowa i udrożnienie sieci komunikacji zbiorowej dla obszaru specjalnej strefy ekonomicznej i strefy przemysłowej w Lublinie”, z którego m.in. zakupiono nowoczesny i ekologiczny taboru do obsługi linii komunikacji miejskiej, przebudowano ul. Grygowej na odcinku od skrzyżowania z ul. Pancerniaków do łącznicy z ul. Mełgiewską wraz z budową dwóch wiaduktów. W ramach projektu przebudowano także rondo Lubelskiego Lipca' 80. Rozszerzenie zakresu projektu było możliwe dzięki powstałym oszczędnościom na zrealizowanych już wcześniej zadaniach.