Do 23 maja startupy z sektora kreatywnego mogą zgłaszać udział w tegorocznej edycji konkursu Creative Business Cup Poland 2022. Jest to szansa na zdobycie nie tylko nagrody pieniężnej, ale także unikalnego doświadczenia i zaprezentowanie swojego pomysłu międzynarodowemu jury i potencjalnym kontrahentom.
– Organizacja krajowego etapu międzynarodowego konkursu Creative Business Cup jest elementem wdrażania przez nasze Miasto Strategii Lublin 2030. Konsekwentnie budujemy kulturę przedsiębiorczości poprzez promocję Lublina, jako jednego z wiodących ekosystemów startupowych w Polsce. Mam nadzieję, że tegoroczna edycja, wzorem lat poprzednich, spotka się z szerokim zainteresowaniem ze strony środowiska startupowego nie tylko z Lublina, ale również z innych regionów – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublin.
Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych startupów sektora kreatywnego. Formularz zgłoszeniowy dostępny jest na stronie WeDoLbn. Należy do niego dołączyć 5-minutową prezentację pomysłu z uzasadnieniem, dlaczego jest lepszy i bardziej nowatorski od innych podobnych rozwiązań.
Niezależnie od wyniku, uczestnicy otrzymają indywidualną ekspercką ocenę swoich pomysłów oraz wskazówki, które być może pozwolą jeszcze lepiej rozwijać prezentowane startupy. Ponadto, zwycięzcy Creative Business Cup Polska, przed właściwym finałem konkursu w Danii, otrzymają od Fundacji We Do i ekspertów CBC pełny mentoring w zakresie udoskonalenia swojego wystąpienia, a także wsparcie i szkolenie z zakresu prezentacji i warsztaty językowe dla jeszcze lepszej komunikacji. Tak przygotowani, dostaną zaproszenie do udziału w międzynarodowym finale. Podczas konferencji BRIGHT w Kopenhadze zwycięzcy krajowych edycji Creative Business Cup będą walczyć nie tylko o trzy nagrody pieniężne, ale przede wszystkim o rozpoznawalność na rynku i finansowanie od zagranicznych inwestorów.
Miasto Lublin jest Partnerem Krajowym konkursu Creative Business Cup, międzynarodowej inicjatywy skupiającej blisko 100 krajów z całego świata. Głównymi celami konkursu są: wspieranie rozwoju biznesowego startupów z sektora kreatywnego, umożliwienie lokalnym firmom dostępu do międzynarodowego rynku, przedstawienie inwestorom innowacyjnych pomysłów, budowanie sieci kontaktów pomiędzy startupami, organizacjami i biznesem oraz wzmacnianie współpracy międzynarodowej.