5 pomysłów na gadżety reklamowe w firmie

Coraz więcej firm oferuje wykonanie logowanych gadżetów dla firm. Zwiększa się również ilość przedmiotów, na które można nanosić wydruki. Katalogi ofertowe agencji reklamowych są coraz grubsze, ale to nie ułatwia nam wyboru. Co najlepiej podarować kontrahentowi, aby był zadowolony i z by gadżet wytworzył pozytywne skojarzenia? Najlepiej jest dopasować podarunek do osoby, której ją wręczymy. Istnieją przy tym gadżety trafiające w gusta sporej liczby odbiorców – poniżej kilka propozycji marketingowych pewniaków.

Notes i długopis: zawsze przydatne

Artykuły biurowe to żadna innowacja. Należały one do pierwszych przedmiotów, na których w ogóle wprowadzono usługę logowania. Tym niemniej cieszą się one nieustanną popularnością. Powód jest prosty – o dużym zainteresowaniu tego typu gratisami decyduje ich użyteczność. Niezależnie od rodzaju prowadzonej działalności, zawsze trzeba coś zanotować – i tutaj właśnie idealnie sprawdzą się notes i długopis.

Czy taki gadżet nie jest zbytnim pójściem na łatwiznę? To zależy od twojego podejścia. Dzięki kreatywnemu nadrukowi lub ciekawym cechom dodatkowym, również długopis i notes mogą przykuwać uwagę, a na dodatek są po prostu przydatne. Na pewno warto posiadać je w swoim magazynie gadżetów.

Kubek lub filiżanka: estetyczne i użyteczne

Równie użyteczne ale jeszcze przyjemniejsze gadżety to ceramika reklamowa – kubki, filiżanki, szklanki czy kufle. Korzystające z nich osoby szybko wytwarzają pozytywne skojarzenie z firmą – przecież filiżanka kawy w pracy to najprzyjemniejszy moment dniówki. Jeśli klient pije ją z kubka, który otrzymał od ciebie, automatycznie zaczyna żywić cieplejsze uczucia do twojej firmy i chętniej przejrzy jej ofertę przy następnym zapotrzebowaniu na produkowany przez ciebie asortyment.

Kubek i filiżanka to ponadto gadżety idealne na targi czy dni otwarte – przyciągają uwagę i zachęcają do podejścia do stoiska, a następnie przypominają potencjalnym klientom o twojej firmie, co może przełożyć się na zamówienie. Co ważne, możesz wybierać pomiędzy licznymi modelami oraz opcjami logowania - zobacz, jak ciekawym gadżetem może być niepozorny na pierwszy rzut oka kubek.

Koc i butelka szklana: zestaw wypoczynkowy

Każdy lubi otrzymywać podarunki związane z czasem wolnym. Ofiarując taki prezent, możesz liczyć na efekt psychologiczny – obdarowana osoba zaczyna mimowolnie kojarzyć twoją firmę z tym, co przyjemne. To dlatego gadżety, które można wykorzystać w weekend lub podczas urlopu, są zawsze mile widziane.

Szczególnie dobrym z perspektywy marketingu zabiegiem jest oferowanie koca piknikowego czy szklanej butelki na wodę tym kontrahentom, z którymi jesteś w bliskich stosunkach, tuż przed ich planowanymi wakacjami. W ten sposób sprawisz komuś przyjemność i będziesz mieć gwarancję dalszej współpracy.

Biodrówka i termos: dla wielbicieli outdooru

Coraz większy procent społeczeństwa uprawia sport. Do dobry trend – również pod kątem marketingowym, umożliwia bowiem podarowanie użytecznych gratisów przydatnych podczas zajmowania się różnymi dyscyplinami.

Logowany pas na biodra docenią wielbiciele joggingu, nordic walkingu i kolarstwa. Termos przyda się szczególnie kontrahentom lubiącym górskie wycieczki czy noclegi pod namiotem. Jeśli więc działasz w branży choćby luźno powiązanej ze sportem lub masz wielu wysportowanych klientów, postaw na gadżety dla aktywnych.

Wizytówka jako gadżet – nowy trend

Do ciekawych nowych zjawisk na rynku gadżetów reklamowych należą wizytówki – ale takie unikatowe, pełniące inne role niż tylko kartonik z danymi kontaktowymi.

W wizytówce można osadzić ziarenka roślin – po zakopaniu jej w ziemi nasiona wykiełkują i wyrosną z nich kwiaty. Sztywniejsze wizytówki mogą również pełnić rolę krótkich linijek, osłonek chroniących kartę płatniczą przed sczytaniem czy multitooli. Opcji jest bardzo wiele – warto zainteresować się tematem i wybrać coś zgodnego z profilem działalności twojej firmy.

Główną cechą dobrego gadżetu reklamowego jest jego użyteczność. Kontrahenci coraz mniej chętnie przyjmują zbierające kurz nieprzydatne bibeloty (figurki, obrazy) czy kiepskiej jakości elektronikę (termometry, słuchawki). Zdecydowanie wolą coś, co przyda im się w pracy lub na co dzień – tę właśnie informację weź pod uwagę podczas składania kolejnego zamówienia na gadżety reklamowe dla twojej firmy.