Godna zaufania agencja ochrony – zobacz, o czym warto wiedzieć przed podpisaniem umowy!

W polskim porządku prawnym praktycznie każda firma ma pełną swobodę w zakresie kształtowania umów między podmiotami. Dopóki poszczególne zapisy nie stoją w sprzeczności z obowiązującymi przepisami, są one dozwolone. Czy oznacza to, że bez żadnych obaw możemy związać się z wybranym podwykonawcą?

Jak powinna działać najlepsza agencja ochrony?

Warto podkreślić, że nie istnieje jeden, uniwersalny standard, w jakim świadczone są usługi ochroniarskie. Każda z niemal czterech tysięcy firm, które działają w tym segmencie rynku, stawia na zupełnie inne podejście oraz procedury.

Z biegiem czasu maleje też popularność ochrony fizycznej na terenie obiektu. Coraz więcej firm przekonuje się, że ochrona elektroniczna, realizowana w formie monitoringu wizyjnego to nie tylko świetna alternatywa, ale i zupełnie nowa jakość. O tym, jak działa taka agencja ochrony, przeczytasz tutaj: https://deltaprime.pl/.

Na jakie kluczowe cechy warto zwrócić szczególną uwagę? Na pewno trzeba tu wskazać na:

  • długość gwarancji na system (dobrze byłoby, gdyby firma zapewniała pełne wsparcie techniczne przez nie mniej, niż 24-36 miesięcy),
  • procedury postępowania w przypadku awarii (powinny dokładnie określać, do czego zobowiązany jest wykonawca, a do czego firma, na której terenie znajduje się monitoring),
  • zarządzanie/administrację systemem – przed podpisaniem umowy dobrze byłoby sprawdzić, do jakich elementów otrzymamy dostęp oraz za jakie działania będziemy odpowiadać,
  • odpowiedzialność za działanie systemu monitoringu – to kolejny kluczowy parametr, któremu warto poświęcić sporo uwagi. Sporo firm zastrzega, że bierze odpowiedzialność jedynie za prawidłowe reakcje na otrzymane sygnały alarmowe z monitorowanego obiektu. O wiele lepiej byłoby wybrać przedsiębiorstwo, które deklaruje, że bierze odpowiedzialność nie tylko za reakcję, ale i za prawidłowe działanie całego systemu. W taki sposób działa na przykład agencja ochrony mienia Deltaprime.

Jakie inne elementy warto wziąć pod uwagę przy wyborze firmy ochroniarskiej?

Nie ulega wątpliwości, że solidna, godna zaufania agencja ochrony, musi kłaść też duży nacisk na pełną transparentność. Klient powinien dokładnie wiedzieć, w jaki sposób działa cały system, co się na niego składa oraz w jaki sposób zabezpieczone są już zarchiwizowane na dyskach twardych dane.

Dobrze byłoby też upewnić się, że przedsiębiorstwo nie zawarło w umowie wielu klauzul, które mogłyby skutkować naliczeniem opłat dodatkowych. Można tu wskazać na:

  • wideoweryfikacje alarmów (jeśli te przekroczyły ustalony w umowie limit),
  • nieuzasadnione z punktu widzenia firmy ochroniarskiej interwencje,
  • podjazdy patroli,
  • wybrane czynności serwisowe,
  • konserwację i przeglądy techniczne systemu,
  • wydawanie raportów.

O wiele lepiej wybrać firmę, która rozlicza się na zasadach stałego, z góry określonego abonamentu, gdzie dodatkowe opłaty albo zdarzają się bardzo rzadko, albo też nie występują.

Dlaczego warto zainwestować w monitoring w firmie?

Przemawiają za tym twarde dane, jakie udostępnia Komenda Główna Policji. Tylko między styczniem a lipcem 2022 roku doszło do ponad 17 tysięcy kradzieży. Rok temu odnotowano „tylko” 13 tysięcy takich incydentów.

W 2022 roku wzrosła też liczba kradzieży kwalifikowanych jako wykroczenie: z 94,9 tys. aż do 107 tys. Największy wzrost odnotowano w Rzeszowie, Lublinie, miastach Aglomeracji Śląskiej oraz na Pomorzu i w Wielkopolsce.