Konsumenci coraz więcej czynności wykonują online. Wszystko wskazuje na to, że zmiana nawyków ma trwały charakter – kiedy nie było możliwości osobistego odwiedzania sklepów, szybko okazało się że korzystanie z sieci jest znacznie wygodniejsze. Szacuje się, że ok. 90% decyzji zakupowych podejmowanych jest na podstawie tego, co uda się znaleźć w wyszukiwarce Google. Dlaczego pozycjonowanie firmowej strony ma tak duże znaczenie i które techniki SEO gwarantują największą skuteczność? Oddajmy głos ekspertom z agencji marketingowej AFTERWEB.
Pozycja w pierwszej 10 wyników organicznych Google oznacza wzrost sprzedaży średnio o 70%
Imponująca statystyka, ale zyski rekordzistów rosną jeszcze bardziej. Ustabilizowanie obecności w TOP potrafi poprawić przychody o 900-1000%. Skąd się biorą takie rezultaty? Tajemnica kryje się w sposobie użytkowania wyszukiwarki przez internautów. Około 97,5% spośród nich nigdy nie zagląda na drugą stronę wyników w Google, odwiedzając kilka pierwszych adresów z samej góry. Strony na pozycjach 1-3 zbierają razem ok. 90-95% całego ruchu z wyszukiwarki na strony zewnętrzne. Im wyżej dana witryna znajduje się w rankingu, tym bardziej przydatna powinna być dla użytkownika według algorytmów Google.
Jedną z podstaw skutecznego pozycjonowania strony www jest właściwa selekcja słów kluczowych. Liczba zapytań wysyłanych do wyszukiwarki nie może być jedynym czynnikiem, jaki decyduje o tworzeniu i optymalizacji treści. Według specjalistów SEO z agencji AFTERWEB, podczas analizy słów kluczowych uwzględnia się jeszcze:
-
zasięg i charakter prowadzonej działalności
-
dokładne dopasowanie znaczeniowe (słowa wieloznaczne)
-
zachowanie użytkowników
-
działania konkurencji
-
podpowiedzi profesjonalnych narzędzi
Planer słów kluczowych Google to nie jedyny „program”, z jakiego się korzysta. W powszechnym użyciu są jeszcze Ahrefs, Majestic oraz wiele innych systemów, stworzonych z myślą o odnajdywaniu fraz z największym potencjałem sprzedażowym.
Źródło: https://afterweb.pl
Skuteczność pewnych metod pozycjonowania może z czasem ulec diametralnej zmianie
Mając przygotowaną strategię i wytyczony kierunek, można przystępować do działania. Co dokładnie należy zrobić, by awansować z firmową stroną do TOP 10 – a następnie nie stracić raz zdobytego poziomu widoczności w Google? Trzeba pamiętać, że skuteczne pozycjonowanie strony www jest złożonym, wieloetapowym procesem. Jego filarami są:
-
optymalizacja kodu i kwestii technicznych
-
poprawa jakości user/customer experience
-
angażujący odbiorców content
-
aktywne pozyskiwanie linków z zewnętrznych domen
-
monitoring pozycji i reagowanie na zmiany
Google stale aktualizuje swoje algorytmy. Publikuje również nowe wytyczne jakościowe dla webmasterów tworzących strony internetowe. Jedną z większych zmian w ostatnich latach stała się tzw. polityka Mobile First – priorytetowe traktowanie oceny działania witryny na smartfonach, tabletach itd. To, że pewne rozwiązania sprawdzały się kiedyś w pozycjonowaniu świetnie, wcale nie znaczy że tak samo będzie teraz.