Ile kosztuje SEO?

Prowadzisz biznes i chcesz odnieść sukces w sieci? Samo założenie firmowej witryny może okazać się niewystarczające. W końcu, jeśli robisz to, co konkurencja, masz niewielkie szanse, aby zbudować przewagę i wyróżnić się na tle branży. Większą widoczność strony w Google zyskasz natomiast poprzez pozycjonowanie. Zastanawiasz się, czy warto zainwestować w SEO, bo obawiasz się wysokich kosztów? Sprawdź to w naszym artykule – przedstawiamy, ile możesz zapłacić za optymalizację serwisu pod wyszukiwarki.

SEO strony internetowej – czy to się opłaca?

Czy wiesz, że większość internautów wyszukuje w sieci informacje o produktach i usługach? Możesz więc założyć, że jeżeli potencjalny klient chce dowiedzieć się więcej o Twojej ofercie, to najpewniej użyje do tego wyszukiwarki Google – której udział w Polsce według portalu StatCounter wyniósł w lutym 2022 roku ponad 92%. Jeżeli chcesz walczyć o widoczność w wynikach wyszukiwania, to postaw na skuteczne SEO.

Dlaczego Search Engine Optimization, czyli optymalizacja stron pod wyszukiwarki jest tak ważna? Przede wszystkim dlatego, że tylko witryny WWW o wysokiej jakości, które są przyjazne dla użytkowników oraz spełniają rygorystyczne wymogi, mają szansę na wysokie miejsce w rankingu Google. Dzięki lepszemu indeksowaniu możesz dotrzeć do klientów w momencie, gdy sami poszukują oferty Twojej firmy. To jedna z przewag SEO nad innymi formami marketingu internetowego.

Pozycjonowanie pozwala więc uzyskać wysokie pozycje w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Określenie „bezpłatnych” oznacza, że nie ponosisz wydatków związanych z samą obecnością w wyszukiwarce. Niestety działania, które musisz podjąć, aby znaleźć się wysoko w rankingu, wiążą się już różnymi kosztami. SEO to jednak opłacalna inwestycja, dzięki której:

  • docierasz do nowych klientów,
  • zyskujesz rozpoznawalność w sieci,
  • budujesz wizerunek przedsiębiorstwa,
  • zwiększasz liczbę odwiedzających stronę,
  • rozwijasz biznes i generujesz większy zysk.

Pamiętaj, że choć pozycjonowanie strony to proces, który wymaga sporej wiedzy, specjalistycznych narzędzi, odpowiedniego budżetu i czasu, to raz wypracowane rezultaty pozwalają pozyskiwać nowych klientów coraz to niższym kosztem.

Cennik usług SEO. Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Co obejmuje cena za pozycjonowanie?

SEO, a w konsekwencji również pozycjonowanie stron WWW, wymaga wielu złożonych działań. Aby optymalizacja okazała się skuteczną inwestycją, to musi zostać dopasowana indywidualnie nie tylko do branży i serwisu, ale również do Twojego budżetu i celów. Na cenę składają się więc poniższe etapy długotrwałego procesu – od strategii, poprzez wdrożenie, aż po analizę wyników.

1. Audyt SEO

Pierwszym krokiem w optymalizacji stron WWW jest zawsze audyt SEO. Dogłębna analiza serwisu pod kątem wielu czynników oraz otrzymane zalecenia, pozwolą Ci zaplanować działania, które wzmocnią pozycję Twojej firmy w Google.

Choć ocenę można wykonać za darmo – taką opcję gwarantuje m.in. agencja reklamowa WeNet – to wprowadzenie zmian wymaga już wysiłku. Możesz zrobić to samodzielnie, jeśli masz wiedzę i czas. Jeśli jednak nie jesteś ekspertem, musisz zainwestować w pomoc specjalistów. Warto wówczas zgłosić się do dobrej agencji, która zatrudnia doświadczonych fachowców. Pamiętaj, że nie warto w tej kwestii oszczędzać, bo dobra inwestycja w SEO zwróci się w postaci większego ruchu na stronie, a co za tym idzie wzrostu sprzedaży.

2. Analiza słów kluczowych i konkurencji

Jeśli nie chcesz wykonywać audytu, możesz wykonać analizę samodzielnie. Należy rozpocząć od analizy fraz. Aby zaplanować dalszą strategię SEO, musisz przecież wiedzieć, czego szukają w Google użytkownicy, wśród których są też potencjalni klienci Twojej oferty.

Pozycjonowanie słów kluczowych obejmuje analizę konkurencji oraz przegląd, weryfikację i dobór fraz, które wykorzystuje się do optymalizacji i tworzenia zawartości strony. Na koszt składa się więc zarówno praca specjalisty, jak i wykorzystanie fachowych narzędzi np. Senuto czy Ahrefs.

3. SEO copywriting

Analiza słów kluczowych przyniesie efekty, dopiero gdy wykorzystasz wybrane frazy na swojej stronie internetowej. Pamiętaj przy tym, że optymalizacja treści jest kluczowa ze względu na algorytmy wyszukiwarki, które na wyższych pozycjach umieszczają wartościowe publikacje. Użytkownicy również chętniej wybierają materiały, które wyczerpują temat i odpowiadają na zapytania.

Przygotowaniem treści możesz zająć się samodzielnie lub powierzyć to zadanie wyspecjalizowanemu copywriterowi. W pierwszym przypadku musisz zainwestować czas, współpraca z fachowcem zaś to dodatkowe koszty SEO. Jeśli chcesz zwiększyć rozpoznawalność marki, to możesz publikować wpisy – za dodatkową opłatą – w innych miejscach sieci takich jak np. wartościowe portale czy katalogi firm.

4. Techniczna optymalizacja serwisu

Fundamentem SEO jest również optymalizacja techniczna strony WWW. Jeśli chcesz, aby Twoja witryna uzyskała wyższe pozycje w Google, to musisz zadbać o takie kwestie jak:

  • poprawne adresy URL,
  • działające przekierowania i linki,
  • szybkość ładowania się serwisu,
  • bezpieczeństwo strony,
  • brak kopii treści (unikalność),
  • lokalne wyniki wyszukiwania,
  • odpowiednie meta dane i nagłówki,
  • responsywność (dopasowanie do różnych ekranów)

Wszystkie wspomniane działania wymagają dużej wiedzy z zakresu pozycjonowania oraz wykorzystania właściwych narzędzi. Jeśli obce są Ci techniczne kwestie, to możesz rozpocząć współpracę z agencją.

5. Budowanie profilu linkowego

Jeśli zastanawiasz się, ile kosztuje SEO, to jednym z najważniejszych działań, które mają wpływ na ostateczny wydatek, jest link building. W ramach skutecznego pozycjonowania należy pozyskiwać bezpieczne linki przychodzące.

Na wartościowy profil linkowy składają się wszelkie odnośniki do Twojej witryny, które znajdują się w innych miejscach sieci. Łącza mogą zostać umieszczone w recenzjach czy artykułach sponsorowanych. Na cenę pozycjonowania oddziałuje w dużej mierze zróżnicowanie źródeł pozyskiwania linków, które powinny być zaufane i powiązane z branżą. Ze względu na liczne aktualizacje Google jest to zadanie wymagające dużego nakładu pracy i czasu.

6. Analityka i poprawki

Cykliczne raporty oraz analiza przeprowadzanych działań to kluczowe działania SEO. Co ważne, skuteczne pozycjonowanie odczujesz np. poprzez wzrost sprzedaży i możesz je monitorować właściwie za darmo.

Jednak już przy braku efektów kluczowa jest wiedza i praca doświadczonego specjalisty. Wprowadzenie zmian w strategii zwykle niesie za sobą również wzrost kosztów. Musisz bowiem w takiej sytuacji zainwestować w inne narzędzia, nowe źródła linków czy publikować wpisy na kolejnych portalach zewnętrznych.

Koszt SEO – od czego zależy cena pozycjonowania strony?

Jak widzisz, kluczowe dla ceny są składowe oferty optymalizacji SEO oraz wiedza i doświadczenie specjalistów, którzy zajmują się projektem. Jak się okazuje, na ostateczną wycenę mają wpływ jeszcze takie czynniki jak:

  • historia, wiek i przyszłość domeny internetowej,
  • konkurencyjność branży (np. konkurencja na frazy),
  • ilość wprowadzanych zmian w witrynie,
  • liczba publikacji w serwisie i poza nim,
  • zastosowane narzędzia analityczne,
  • wielkość i rodzaj strony WWW,
  • zasięg kampanii pozycjonowania (lokalny czy ogólnopolski),
  • budowa witryny (liczba podstron i techniczne aspekty strony).

Czy warto zainwestować w SEO? Podsumowanie

Jeśli zdecydujesz się na działania SEO na firmowej stronie, to ich koszt może okazać się opłacalną inwestycją pod warunkiem, że wykorzystasz w tym celu odpowiednie narzędzia i poprowadzisz je zgodnie z opracowaną strategią marketingową. A Twoje szanse na sukces zwiększą się, jeśli zdecydujesz się na pakiet usług agencji reklamowej WeNet.

Specjaliści w ramach bogatego pakietu wykonają audyt Twojej witryny, przeprowadzą optymalizację treści i serwisu, zadbają o wartościowy profil linkowy oraz przygotują atrakcyjne treści SEO. A wszystkie działania i ich efekty przedstawią w transparentnym raporcie. Wejdź na WeNet.pl, zamów darmową konsultację i zbuduj wartościowy ruch na Twoją stronę WWW.