Dla wielu świeżo upieczonych przedsiębiorców sporym wyzwaniem jest znalezienie tych pierwszych klientów, którzy spowodują aktywny rozruch działalności gospodarczej. Oprócz aktywnej reklamy w internecie, na przykład na stronach typu katalog ze spisem firm, warto pomyśleć również o innych sposobach, które pozwolą szybko i skutecznie zdobyć pierwszy zastrzyk gotówki i zrealizować pierwsze transakcje.
Pokazy handlowe
Dla wielu firm reklama w internecie, prasie i innych mediach to za mało. Klienci nie są przekonani do produktu jeśli nie zobaczą go na żywo i nie uzyskają zapewnień bezpośrednio od przedstawiciela handlowego. Dlatego też różnego rodzaju pokazy handlowe organizowane przez firmy cieszą się sporym powodzeniem i właściciele przedsiębiorstw są gotowi zainwestować spore kwoty w tego typu promocję. Świetnym pomysłem pod tym względem jest także udział w różnego rodzaju targach na których klienci mogą obejrzeć oraz porównać różnorakie produkty.
Współpraca z innymi firmami
Nawiązywanie współpracy z innymi przedsiębiorstwami to duża szansa na zdobycie pierwszych klientów dla zupełnie nowej firmy na rynku. Oczywiście w takim przypadku mowa jest tutaj o podmiotach gospodarczych, które nie są bezpośrednią konkurencją. Przykładem tego może być sytuacja w której firma sprzątająca nawiązuje współpracę z firmą, która zajmuje się wywozem śmieci i gruzu.
Stwórz listę potencjalnych klientów
Zakładając firmę wielu przedsiębiorców ma już pewien plan odnośnie tego gdzie szukać nowych klientów. Jeśli jednak tego typu kwestia została odłożona na dalszy plan to właśnie jest ten moment, aby zastanowić się wspólnie, wraz ze współpracownikami i stworzyć listę osób potencjalnie zainteresowanych produktami – według wieku, zainteresowań i tym podobnych. Na tej liście powinny znaleźć się także inne przedsiębiorstwa, które będą prawdopodobnie zainteresowane produktem lub usługą firmy. Następnie należy przystąpić do realizacji bezpośredniej reklamy i zachęty właśnie w kierunku tego grona osób i firm.