Wśród trójki najważniejszych serwisów typu social media, czyli Instagram, Linkedin oraz Facebook, to właśnie ten ostatni jest wybierany najczęściej jako pierwszy do budowania marki w internecie przez różnorakie firmy. Szczególnie teraz, gdy rynek towarów/usług przeżywa kryzys. Firmy typu https://kryzysowy.marketing przygotowały profesjonalne usługi (nie tylko z zakresu social media) i pomagają wszystkim tym przedsiębiorcom, których dotknął kryzys rynkowy. Nie można oczywiście nie docenić mocy pozostałych serwisów społecznościowych, ale to właśnie Facebook może stanowić specyficzną „rampę” na której firma może wybić się w internecie na początku swojej drogi w social media.

Założenie prywatnego konta na Facebooku oraz konta firmowego

Pierwszym etapem jest oczywiście założenie konta prywatnego – do tego celu wystarczy imię i nazwisko oraz aktywny adres e-mail. Po aktywacji konta prywatnego można już stworzyć konto firmowe. Po przejściu na adres www.facebook.com/pages/creation/ możemy dokonać wyboru między stroną firmową lub stroną do promocji konkretnej społeczności lub organizacji. Samo założenie strony firmowej jest niezwykle proste, ale warto zwrócić uwagę szczególnie na aspekt związany z właściwym wyborem tytułu fanpage’a. Sama nazwa firmy może nie przynieść sukcesu w dłuższej perspektywie czasu, a samo odnalezienie firmy po nazwie może być problematyczne, szczególnie jeśli więcej firm używa podobnej lub tej samej nazwy. Można więc oprócz nazwy firmy dodać również specjalizację, na przykład zamiast samej nazwy dodać słowo „Mechanik samochodowy”, dzięki czemu osoba już od razu skojarzy nazwę firmy z konkretną działalnością branżową.

Skorzystaj z wiedzy profesjonalistów

Może brzmi to jak reklama, ale fakty są takie, że nieumiejętne prowadzenie fanpage może przynieść straty wizerunkowe firmie. Jeśli firma posiada odpowiedni dział marketingu to właśnie oni powinni zająć się dokładnym zaplanowaniem działań, aby dostarczać użytkownikom treści, które mogą przyciągnąć fanów i w dłuższej perspektywie czasu budować zaufanie oraz silną markę. Na początku drogi w social media można oczywiście spróbować sił samemu, ale niezbędna może okazać się szersza wiedza o tym jakie treści wywołują pozytywne reakcje, a jakie mogą wywołać zniechęcenie lub wrażenie nudy.

Różnorodność i unikalność treści kluczem do sukcesu

Publikowanie samych tekstów lub artykułów nie przyniesie sukcesu. Liczy się różnorodność – zamiast powtarzalnego schematu tekstów można postawić na ciekawe infografiki, filmy wideo, ciekawe galerie ze zdjęciami, zabawne rysunki i tym podobne treści, które na swój sposób uczynią dany fanpage unikalny. Warto podpatrzeć to w jaki sposób radzi sobie konkurencja na tym polu i wykorzystywać podobne sposoby, aby dotrzeć do fanów.

Firmowy fanpage jako recepta na sukces