Callcenter to miejsce pracy wybierane najczęściej przez młode osoby, które nie posiadają bogatego doświadczenia zawodowego. Dla wielu osób ta praca wydaje się naprawdę łatwa, a jest wbrew odwrotnie. Call centre wymaga od nas posiadania wielu potrzebnych informacji oraz umiejętności, a do tego konieczne jest uczestnictwo w wielu szkoleniach.

Łatwość w komunikacji

Wbrew pozorom komunikatywność to bardzo ważna cecha osób, które pracują w takim miejscu, jak biuro obsługi klienta. Osoba posiadająca tę cechę z reguły dokładnie wsłuchuje się w słowa wypowiadane przez klienta, co jest bardzo ważne, ponieważ daje nam możliwość dialogu, a następnie przedstawienia oferty i w niektórych przypadkach finalizacji sprzedaży. Z pewnością personel callcenter miał możliwość uczestniczenia w dość emocjonalnych negocjacjach czy konfliktach. Ważne w takiej sytuacji jest to, aby pracownik telemarketingu nie odpowiadał tym samym. Taka osoba powinna być pozytywnie nastawiona do sytuacji i nigdy nie podnosić głosu. Taka postawa świadczy o wysokim poziomie kultury osobistej.

Chęć rozwoju

Centrum obsługi telefonicznej to miejsce, gdzie rozwój jest naprawdę ważnym aspektem. Tak naprawdę szkolenia pracowników call centre trwają przez cały okres zatrudnienia. Oczywiście najwięcej i najbardziej efektywne formy nauki przypadają tuż po rozpoczęciu działalności. Pracownik telemarketingu po podpisaniu umowy przechodzi przez dwuetapowe kursy. Pierwszy etap polega na zapoznaniu się z informacjami na temat kampanii, do której zostaliśmy przypisani. Z kolei drugi etap polega na zapoznaniu się z różnorodnymi technikami sprzedaży oraz metodami wywierania wpływu. Wszelkie zdobyte informacje oraz umiejętności pomogą nam w uzyskaniu wysokich wyników sprzedażowych. W kolejnych latach pracy doszkalane są wszelkie zdobyte wcześniej umiejętności, które sprawdzą się zarówno w życiu prywatnym, jak i zawodowym.

Zdolność aktywnego słuchania

Centrala kojarzy się nam zazwyczaj z pracą przy telefonie bądź ze słuchawkami na uszach. Tak naprawdę to słuszne wyobrażenie, ponieważ kontakty telefoniczne to nadal popularny sposób nawiązywania kontaktów z klientami. Taki sposób wymaga od nas umiejętności wsłuchania się w to, co mówią osoby po drugiej stronie słuchawki. To bardzo ważna umiejętność, a osoba, która ją posiada, sprawnie uchwyci moment i wprowadzi klienta w dialog. W odpowiednim momencie można również skierować rozmowę na oferowane produkty i przedstawić ofertę. Bardzo często taka strategia doprowadzi do finalizacji transakcji, a nasze wyniki sprzedażowe szybko wzrosną.

Odporność na stres

Stres niejednokrotnie ma negatywny wpływ na nasze życie zarówno zawodowe, jak i prywatne. Personel biura obsługi klienta narażony jest na różne sytuacje oraz nieoczekiwane reakcje klientów, co z pewnością podnosi poziom stresu. Centrala wymaga od swojego personelu radzenia sobie ze stresem, a co za tym idzie, wysyła go na różnorodne szkolenia w tym zakresie. Niejednokrotnie stres może doprowadzić konsultanta do trudności w prowadzeniu rozmowy oraz negocjacji z klientem, a co za tym idzie, nasze wyniki sprzedaży nie będą zadziwiające.

Telemarketing to miejsce pracy, gdzie można spotkać wiele młodych ludzi, którzy znajdują się dopiero na początku swojej kariery zawodowej. Wbrew pozorom wszelkie nabywane umiejętności oraz informacje w czasie pracy w telemarketingu mogą nam się przydać na różnych stanowiskach. Podane powyżej cechy charakteru to najważniejsze, jakie powinien posiadać dobry kandydat na pracownika w telemarketingu.

Idealny pracownik callcenter, czyli jakie cechy powinien posiadać